
Sessie 1.6 | ArtsSciences Unlocked
Kunst, wetenschap en technologie voor jongeren met autisme
Bij de inhoud van het kunstonderwijs in het PO en VO ligt vaak de nadruk op zelfexpressie en het verbeelden van gevoelens. Daardoor wordt er een beroep gedaan op precies die vaardigheden die bij leerlingen met Autisme Spectrum Stoornis (ASS) vaak minder goed zijn ontwikkeld. Onderwijs- en zorgorganisaties die (uitgevallen) leerlingen met ASS ondersteunen, zoeken dan ook naar een meer passend kunstaanbod voor deze leerlingen. ArtsSciences onderwijs, opererend op het snijvlak van kunst, wetenschap en techniek, zou beter kunnen aansluiten bij leerlingen met ASS. ArtsSciences onderwijs gaat namelijk meer uit van oplossingsgerichte, systematische en technisch georiënteerde manieren van denken en werken. Deze workshop bestaat uit twee delen. In het eerste deel van de workshop ga je zelf aan de slag met een systematische georiënteerde kunstopdracht. Het tweede gedeelte gaat over het ontwerponderzoek ArtsSciences Unlocked waarin we ontwerpprincipes ontwikkelden voor ArtsSciences-onderwijs, afgestemd op de wensen en mogelijkheden van jongeren met autisme.
Deze sessie duurt 120 minuten, als je voor deze sessie kiest heb je dus iets later pauze.

Deze workshop
- Wordt gegeven door:
Melissa Bremmer, Arida Bandringa, Emiel Heijnen en Sanne Kersten - Is geschikt voor SO.
- Voor deze sessie zijn in totaal 16 plekken beschikbaar. Je kunt je aanmelden voor de workshop als je in het bezit bent van een ticket.
Tickets bestellen
NEXT STOP 2022 wordt georganiseerd door:
Met dank aan: Cultuurschakel en het Fonds voor Cultuurparticipatie